Afspraak maken, inschrijven & praktische informatie

Patiënt Informatie

Nieuwe patiënten

Online inschrijven

We nemen sinds kort weer nieuwe patiënten aan! Wilt u zich graag bij ons inschrijven? Dan hebben we eerst wat gegevens van u nodig. Deze kunt u invullen met het formulier hiernaast. Nadat wij deze gegevens binnen hebben zullen wij u zo spoedig mogelijk bellen om uw inschrijving af te ronden. 

Wilt u meerdere mensen aanmelden? Vul het formulier dan telkens apart in. 

Voor reguliere afspraken en spoedgevallen

Afspraak maken

Afspraak maken

Voor afspraken kunt u alleen telefonisch contact met ons opnemen. Bij een periodieke controle bekijken we de toestand van uw gebit en beoordelen of extra behandeling nodig is. Een nieuwe halfjaarlijkse controle-afspraak maken we meestal direct na de behandeling.

Tijden
Een afspraak maken kan elke werkdag van 8.00 – 12.00u en van 13.00 – 17.00u door te bellen naar 0597-612525.

Spoedgevallen

Spoedbehandelingen voeren we zo mogelijk op dezelfde dag uit. Of we nemen noodmaatregelen zodat u pijnvrij bent tot de daadwerkelijke behandeling plaatsvindt. Bij acute pijn of andere spoedgevallen belt u: 0597-612525

Praktijk gesloten?
Buiten onze openingstijden staat informatie over de spoeddienst op het antwoordbandje. Het regionale spoednummer is 0900-2220004

Infomedics & KNMT-Klachtenregeling

Betalingen & klachten

Betalingen

De afhandeling van de nota’s hebben wij uitbesteed aan Infomedics, een bedrijf dat hierin gespecialiseerd is. De nota wordt eerst ingediend bij uw verzekering, daarna ontvangt u van Infomedics een nota van het deel dat niet vergoed wordt. Wij zijn druk bezig met het digitaliseren van de nota’s. Wanneer uw e-mailadres bij ons bekend is, krijgt u de nota via de e-mail. Wij krijgen een melding wanneer u de nota heeft gelezen. Is dit niet het geval? Dan wordt de nota alsnog via de post verstuurd. Heeft u vragen over een nota, of wilt u een betalingsregeling treffen? Neemt u dan contact op met Infomedics

Heeft u een klacht?

Wij doen altijd ons best u de beste mondzorg te bieden. Mochten wij dit in uw ogen niet voor u hebben betekend, vragen wij u dit tijdig bij ons aan te geven. Wij lossen namelijk graag het probleem persoonlijk met u op. Daarbij lichten we graag bepaalde keuzes of advies aan u toe. 

KNMT-klachtenregeling

Het kan voorkomen dat we er samen niet uitkomen. In zo’n geval verwijzen we u naar de KNMT-klachtenregeling waarbij onze praktijk is aangesloten. Deze dienst voldoet aan de eisen die de Wet Klachtrecht Clienten Zorgsector aan iedere zorgaanbieder stelt. Aan deze regeling zijn geen kosten verbonden.

Wil je meer weten over deze regeling? Klik hier

Wij treffen preventieve maatregelen tegen corona

Graag uw aandacht voor ons coronabeleid

1. Vragenlijst

U krijgt een sms of e-mail, met daarin enkele gezondheidsvragen. Deze moet voorafgaand de afspraak ingevuld worden.

2. Alleen

Kom alleen naar uw afspraak; alleen indien strikt noodzakelijk maximaal 1 ouder of begeleider.

3. Aankomst

Kom niet vroeg op uw afspraak; het liefst vlak voor de afspraaktijd. Het kan anders zijn dat u in uw auto moet wachten.

4. Mondkapje

Wij stellen het zeer op prijs als u een mondkapje draagt. Wij hebben eventueel ook een mondkapje voor u mocht u deze vergeten.

5. Desinfectie

Desinfecteer uw handen met handalcohol voor en na uw bezoek aan de praktijk: de handdesinfectie kunt u vinden bij de kapstok.

6. Aanraken

Na desinfectie: raak uw gezicht, persoonlijke eigendommen en objecten in de praktijk zo min mogelijk aan.

7. Vertrek

Verlaat na uw afspraak zo spoedig mogelijk de praktijk. Zo kunnen we de doorstroom van patiënten op een veilige manier waarborgen.

Medisch, financieel of algemeen

Veelgestelde vragen

Behandelingen

Wij vinden het belangrijk u op uw gemak te stellen. U doet er goed aan met ons over uw angst te praten. We nemen ruim de tijd voor u en bespreken eerst wat er eventueel nodig is. Door een lichte voorverdoving hoeft u weinig pijn te voelen. We zorgen ervoor dat een behandeling zo prettig mogelijk verloopt.

De beste leeftijd om hiermee te beginnen is 2 jaar, omdat op die leeftijd de melktanden doorgekomen zijn. Bij sommige kinderen gebeurt dit zelfs eerder. Het is belangrijk om uw kind zo vroeg mogelijk kennis te laten maken met de tandarts. Neem uw kind dan ook gerust mee naar de controle wanneer de eerste tandjes doorgebroken zijn.

Wanneer de tandarts u doorstuurt naar de mondhygiënist of (paro-)preventieassistent, heeft
uw gebit en/of tandvlees iets meer aandacht nodig. Tijdens de behandeling wordt uitgebreid
tandsteen verwijderd, mondhygiëne instructies gegeven en de conditie van uw tandvlees in
kaart gebracht. Dit allemaal ter voorkoming en bestrijding van tandbederf en
tandvleesaandoeningen.

Een preventieassistent is een tandartsassistent die een extra cursus heeft gevolgd om tandsteen te verwijderen, voornamelijk boven het tandvlees. Een paro-preventieassistent heeft een aanvullende cursus gevolgd, waarmee deze ook patiënten kan behandelen waarbij de ruimte tussen tand en tandvlees al iets verdiept is en waar tandsteen onder het tandvlees zit wat verwijderd dient te worden. Wanneer u een vergevorderde tandvleesaandoening hebt, met veel ruimte tussen tand en tandvlees, botverlies en tandsteenvorming ver onder het tandvlees, komt u terecht bij de mondhygiënist. Deze voert dus de meest complexe tandvleesbehandelingen uit. 

Er zijn bij ons een aantal tandartsen werkzaam die nog ruimte hebben voor nieuwe patiënten. Vraag aan de baliemedewerker naar de mogelijkheden.

Ook als u zwanger bent, kunt u bij ons terecht. Er kunnen wel extra maatregelen genomen worden, zoals het gebruiken van een andere verdovingsvloeistof en het uitstellen van het maken van röntgenfoto’s tot na de zwangerschap.

Uw nieuwe tandarts kan uw gegevens niet opvragen, dit zult u dus zelf moeten doen. Wanneer u een andere tandarts heeft gevonden, kunt u ons verzoeken om uw gegevens door te sturen. Dit doen wij door een versleuteld bericht te sturen naar uw nieuwe tandarts. Zo bent u er zeker van dat uw persoonlijke gegevens op een veilige manier overgedragen worden. 

Coronabeleid

De afspraak kan dan helaas ook niet doorgaan, vanwege het besmettingsgevaar voor ons personeel. Wij adviseren u om een nieuwe afspraak te maken.

De afspraak kan dan helaas niet doorgaan. Pas wanneer u en iedereen in uw huishouden klachtenvrij is, kunt u komen voor een afspraak.

De gezondheidsvragenlijst is een moment opname, aangezien er continu iets kan veranderen aan uw gezondheid. Daarom is het belangrijk om de vragenlijst voor elke afspraak opnieuw in te vullen.

Wanneer u korter dan twee weken geleden corona heeft gehad, kunt u niet op de afspraak komen.

Afspraken

U kunt uw afspraak kosteloos verzetten of annuleren, mits 24 uur van te voren. Vanwege aanhoudende drukte is het goed mogelijk dat u pas enkele maanden later aan de beurt bent. We raden u daarom aan uw afspraak niet zomaar te wijzigen.

Een aantal dagen voor uw afspraak krijgt u een afspraakbevestiging, met daarin de gezondheidsvragenlijst. Dit zou u kunnen afwachten. Wilt u het zeker weten dan kunt u contact opnemen met de praktijk; de baliemedewerker kan u vertellen wanneer u een afspraak heeft.

Wanneer u erge last heeft kunt u altijd op korte termijn terecht. Bij reguliere behandelingen kan dit helaas wat langer duren. We bieden wel de mogelijkheid om u op een bellijst te zetten; er wordt dan contact met u opgenomen wanneer er een plek vrijgekomen is in de agenda.

Betalingen

Ja dit klopt. Infomedics is bij ons verantwoordelijk voor de afhandeling van de nota’s. De nota wordt eerst ingediend bij uw verzekering. U krijgt een nota van Infomedics van het deel wat niet vergoed wordt door uw verzekering. U krijgt de nota per e-mail, als uw e-mailadres bij ons bekend is. Kijk voor meer informatie op www.infomedics.nl

Als u uw factuur niet in één keer kunt betalen, krijgt u de optie om een betalingsregeling te treffen. Betalingsregelingen verlopen altijd via Infomedics. Ga voor meer informatie naar: https://www.infomedics.nl/ik-wil-een-betalingsregeling-treffen

De meeste verzekeraars vergoeden 70 tot 100% van alle behandelingen. Het kan dus voorkomen dat u een percentage zelf moet betalen. Ga dit dus zelf na bij uw verzekering. Daarnaast kan het zijn dat u al over uw totale vergoeding heen bent gekomen, doordat u al meerdere behandelingen heeft gehad. In zo’n geval betaalt u de factuur geheel zelf. De hoogte van uw totale vergoeding hangt af van uw verzekeraar.

Niet altijd. U krijgt een begroting wanneer de kosten van de behandeling worden ingeschat op 250 euro of meer. Wilt u meer weten over de kosten? Vraag dit aan uw tandarts en/of mondhygiënist.

Wanneer u ’s avonds of in het weekend pijn heeft, is het mogelijk om een afspraak te krijgen bij een dienstdoende tandarts. U belt hiervoor naar het spoednummer. Dit telefoongesprek brengt extra kosten met zich mee, hierover wordt u geïnformeerd tijdens het bellen. De dienstdoende tandarts brengt extra kosten in rekening voor een weekend en/of avondbehandeling (C85/C86/C87). Kijk voor meer informatie op de wettelijk vastgestelde tarievenlijst.

Pure Dental logo

Tarieven Pure Dental® 2021

Dental vision logo

Tarieven Dental Vision® 2021

pRIJZEN iNTERNATIONAAL 2021